خواص برنج

جامع ترین وبلاگ پرورش اندام

خواص برنج

مهدی
جامع ترین وبلاگ پرورش اندام

خواص برنج

خواص برنج

 

محققان می گویند آنتی اکسیدان برنج سیاه حتی از توت و تمشک هم بیشتر است.


به گزارش ایانا و به نقل از ساینس دیلی (Science Daily)، ژیمین زو (zhimin xu) استادیار دانشکده علوم صنایع غذایی دانشگاه لوئیزیانا در دویست و چهلمین نشست انجمن شیمی آمریکا گفت: برنج سیاه واریته ای است که در چین باستان جزو برنجهای ممنوعه بود. چون طبقه اشراف آن را برای خود مصادره می کردند و خوردن آن برای عامه مردم قدغن بود.
وی افزود: تنها یک قاشق سبوس برنج سیاه حاوی آنتوسیانین بیشتری از یک قاشق تمشک است. همچنین قند کمتر و فیبر و ویتامین E بیشتری دارد.
دکتر زو گفت: با این حساب چرا از برنج سیاه یا سبوس آن برای تغذیه سالم استفاده نمی شود.
برنج سیاه، مانند میوه ها غنی از آنتوسیانین (موادی که برای مقابله با بیماری قلب، سرطان و دیگر بیماریها بسیار مفیدند) است. تولیدکنندگان مواد غذایی می توانند از سبوس برنج سیاه یا عصاره آن برای افزایش ارزش غذایی صبحانه آماده، نوشیدنیها، کیکها، کلوچه ها و دیگر محصولات غذایی استفاده کنند.
برنج قهوه ای متداولترین برنج تولیدی جهان است. کارخانه های شالیکوبی فقط لایه بیرونی (Chaff) را جدا می کنند تا برنج قهوه ای تحویل دهند. اگر آنها فرآوری را ادامه دهند و لایه مغذی سبوس را هم بردارند، برنج سفید به دست می آید.
دکتر زو گفت: بسیاری از مصرف کنندگان می دانند برنج قهوه­ای از سفید خواص غذایی بالاتری دارد. سبوس برنج قهوه ای حاوی گاما توکوترینول (یکی از ترکیبات ویتامین E) و گاما اُریزانول است.
تحقیقات فراوان نشان داده اند این آنتی اکسیدانها از میزان کلسترول بد خون (LDL) می کاهند.
دکتر زو و همکارانش نمونه های سبوس برنج سیاه کشت شده در جنوب آمریکا را بررسی کردند. آنها متوجه شدند آنتی اکسیدانهای محلول در چربی موجود در سبوس برنج سیاه دارای آنتی سیانین زیادی است که برنج سیاه را بر قهوه ای برتری می بخشد.
رنگدانه ­های موجود در عصاره سبوس برنج سیاه می تواند انواع مختلفی از رنگها از صورتی تا سیاه تولید کند و می توان از آن به جای رنگهای مصنوعی غذایی به ویژه در نوشیدنیها و برخی محصولات غذایی دیگر استفاده کرد. چندین تحقیق از ارتباط بین رنگهای مصنوعی با سرطان و معضلات رفتاری حکایت دارند.
برنج سیاه در آسیا عمدتا برای تزیین غذا، رشته فرنگی، سوشی و پودینگ استفاده می شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 26 آذر 1394 | 20:54 | نویسنده : مهدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.